Gyakran előforduló ABS hiba a Suzukiban
ABS működése
Az ABS rendszer egy olyan menetbiztonságot javító rendszer, ami képes a fékerőt csökkenteni és növelni annak érdekében, hogy a gépjármű irányítható maradhasson. A vezérlőegység a kerekeknél elhelyezett fordulatszámmérőtől származó adatokat kiértékeli, és amennyiben szükséges, az ABS tömb (hidraulikatömb) szabályozza a fékfolyadék nyomását mágnesszelepek segítségével. Ez annyit jelent, hogy amikor az ABS aktív, akkor csökkenti a fékerőt, ellenkező esetben átáramlik a rendszerben a fékfolyadék. Az ABS akkor kapcsol be, amikor vészfékezésnél érzékeli, hogy a fék blokkol, nem forog a kerék.
Suzuki Swift, Ignis és SX4 típushibák
A 2005 után gyártott Suzuki gépjárművekben többféle típushiba is előfordulhat. A leggyakoribb a váltóhiba, illetve az ABS tömb meghibásodása. Bár a legtöbb Suzuki által nyújtott alapvető megbízhatóságnak és viszonylag olcsó szervizelhetőségnek köszönhetően még máig közkedvelt típusok.
A váltó leggyakrabban az Ignis és Swift 2005 utáni autókban megy tönkre. Ehhez a váltóban lévő csapágyak kopása vezethet és rendszerint a váltóolaj szivárgása a legelső jele.
Az ABS rendszer hibája leginkább a 2005 utáni Swift, Ignis és SX4 típusokat érinti. Ilyenkor vagy a blokkolásgátló funkcióért felelős elektronika vagy maga az ABS kocka adja meg magát. A fékkörökbe víz kerül, így az ABS kockába is, ami rozsdásodázhoz vezet. Ennek eredményeképp az ABS tömb szelepeihez is eljut a hordalék, eltömődik. Gyakori eset még, hogy az autók kerekeinél található sebességmérő szenzor gyűrűjén lévő fogazat letörik, így hibás adatokat továbbít a vezérlőegységnek.
Típushibák legygyakoribb jelei
Hogyan tudjuk megállapítani, hogy hibás az ABS kocka? A legtöbb esetben csak aktív állapotban lehet észrevenni (amikor vészfékezünk), hogy a rendszer nem megfelelően működik. Suzuki Swift, SX4 és Ignis esetén szinte kivétel nélkül az alábbi hibajelenségek fordulnak elő:
- Beesik a pedál
- Felpuhul, lent fog a fék
- Szivárog a fékolaj
- Fékkörökbe nem jut fékolaj
Hogyan előzhető meg?
Megelőzés céljából a legfontosabb gyártó által közzétett használati utasításban leírtak betartása, tehát a legalább 2 évenkénti fékfolyadék-csere az előírt fékolajjal. Ez azért nagyon fontos, mert a fékfolyadék időben vízzel telítődik, ami elősegíti az elemek rozsdásodást. Az így létrejövő szennyeződések belekerülnek a fékkörökbe, ami okozhatja az ABS kocka szelepeinek a beragadását is. Ilyenkor láthatóan besötétedik a fékfolyadék, állaga zavaros és szennyezett lesz.
Mit tegyünk, ha hibás az ABS kocka?
Legkézenfekvőbb megoldásnak tűnhet a hibás alkatrész cseréje egy új alkatrészre. Viszont ez két okból sem ajánlott: az új alkatrész nagyon drága a bontott vagy felújított alkatrész akár 5-szörösébe is kerülhet, valamint az új alkatrész is típushibás lehet. A bontott alkatrésznek az előélete ismeretlen. Fennáll a veszélye, hogy egy olyan autóból származik, ahol elhanyagolták a kétévenkénti fékfolyadék cseréjét és az egyéb karbantartását a fékrendszernek.
Javasolt a felújított ABS kocka beszerzése, mivel kedvezményes áron hozzá lehet jutni, illetve az esetleges típushibák már javítva vannak benne. Amennyiben az ABS Király szolgáltatásait választja, akár 3 év teljeskörű garanciát nyújtunk az általunk végzett munkára, illetve a javított eszközökre.
- Suzuki Swift
- 35.000 Ft
- Suzuki Ignis
- 35.000 Ft
- Suzuki SX4
- 45.000 Ft-tól
Bővebb információért, kérjük lépjen velünk kapcsolatba!